Barnehagen vår

Vi er en utviklingsorientert barnehage med kompetente ansatte som er med på leken, liker å tenke nytt og se muligheter. Vi jobber hver dag for å bidra til at barna hos oss blir robuste og den beste utgaven av seg selv. Vi har en engasjert og inkluderende foreldregruppe, som ønsker å bidra til at barna bygger gode relasjoner for fremtiden. Barnehagen eies av Øyer Pinsemenighet og har utvidet kristen formålsparagraf. Det vil komme til syne ved at vi synger kristne barnesanger, hører fortellinger fra Bibelen og markerer høgtider som jul, påske, pinse.

Vi tilbyr

•        Ansatte som ønsker at barn skal få magiske barnehagehverdager
  •        Omsorg, opplevelse av mestring og et godt sosialt fellesskap
  •        Kule og reale lekekompiser
  •        Masse turer rundt om i bygda – på sykkel, truger, ski og til fots
  •        Mulighet til å stå på scene og være med i kor og forestillinger
  •        Mulighet til å spikke og snekre, demontere og skru sammen igjen
  •        Eget opplegg for skolestartere med fokus på læring gjennom lek og                  utforskning, sosialkompetanse og selvstendighet
  •        Gårdsbesøk – møte med dyr og potetplukking
  •        Gode og sunne måltider, laget av kjøkkenmedarbeider
  •        Overnatting i barnehagen for skolestartere
  •        Gratis lån av grillhytte

Barnehagen har flotte uteområder både i og utenfor barnehagen, og disse er flittig brukt både sommer og vinter. Vi har også egen grillhytte på barnehagens området. Denne leies ut til feks. bursdagsfeiringer av foreldre. Vi går mye på tur både i nærområdet, men liker også litt lengre turer som til idrettsplassen, Vegmuseet, Lillehammer og fjellet. De siste årene har også Hågåsletta, sammen med de andre barnehagene i kommunen, fått støtte til vanntilvenning for skolestarterne på Jorekstad. Dette er av stor verdi for videre svømmeopplæring, og som vi er glade for å ha mulighet til å tilby.

Besøk oss på Facebook og Instagram og se bilder fra hverdagen vår.